fredag 20 januari 2017

Det finska vildvinet.

Efter inlägget häromdagen insåg jag att det också var med några sockor på samlingsbilden som jag inte heller bloggat om ännu. I höstas stickade jag ett par Villiviini, inspirerad av en stickcafékompis som gjort likadana. Första försöket med intarsiastickning för min del, det visade sig vara enklare än jag trott, och jag tycker att det blev ganska effektfullt med den avvikande färgen på spetsen.


Sockorna är huvudsakligen stickade i grönt Zauberball, det gula är Onion sockgarn av ekologisk ull och nässelfibrer, en rest från Florenz-sockorna som jag visade häromsistens. Stickor 2,5 som jag brukar använda till sockor.

2 kommentarer:

  1. Mennn så fina! Törs en använda så lyxiga sockor? Skulle bara ha dem på galamiddag! Så fin färgkombo! Du får ett utropstecken till: !

    SvaraRadera
  2. Vilka snygga sockar!! Verkligen en underbar färg på det blågröna garnet och jättefint med kontrastranden!!:)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails