måndag 4 maj 2015

Gardin blir shorts och kjol blir byxor.


Nu har jag hunnit sy ett par City Gym Shorts även till Lilla A. Hennes är sydda av en loppisfyndad liten gardin och kantade med grön snedslå, också den från second hand. Storleken är 6-7 år och jag hoppas att de ska passa på alldeles-snart-femåringen. Passar till Klockarbarns återbruksutmaning gör de i alla fall, så där får de vara med som mitt bidrag den här veckan.



Dessutom har jag färdigställt ett par byxor, som jag ursprungligen tänkte att Lilla A skulle ha, men som p g a fasterns ibland mycket långsamma agerande nu får bli Frallans istället. Riktiga sommarbyxor i tunn bomull och pösig modell. Det är inte första gången jag syr av det här tyget. En gång i tiden (läs: tidigt 90-tal) har det nämligen varit en kjol. Kanske sydde jag den på slöjden i skolan, jag minns inte riktigt. Kan väl vara dags att tyget blir använt igen, nu efter drygt 20 år.


Idag är det Frallans födelsedag och ni kanske redan har gissat att det blir ett mjukt paket från faster. Grattis Frallan och May the 4th be with you, idag och alltid! ♡

2 kommentarer:

  1. Shortsen är ju hur söta som helst, kunde de fungera i vuxenstorlek också? Kanske det skulle bli för många meter blommigt... Sommarbyxorna ser också svala och sköna ut!

    SvaraRadera
  2. Fina shorts och byxor! Har just blivit moster till en gosse född 4:e maj, så May the 4:th... återbrukar jag! 😄

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails