lördag 9 maj 2015

En livs levande livsfarlig tiger*...

... eller nej, de är nog egentligen ganska snälla. I varje fall är de ekologiska. Det här tigertyget har jag haft liggande i typ ett par år, i akt och mening att sy någonting till Lilla A och Frallan av det. Och ni vet hur det är, plötsligt händer det! Varsin tröja blev det.


Jag tror att jag hade en meter av tyget och i stort sett hela gick åt. Kvar är en liten lapp som kanske skulle kunna räcka till en bebismössa, om man fodrade den med något annat tyg. Det enda tigertyget inte räckte till var halskanter, men som tur var hade jag en bit stretchig trikå i perfekt brun färg liggande i skåpet. Reservplanen var annars en röd muddväv. Det är dock bara halskanten som har mudd, ärmar och nederkant är fållade med tvillingnål.


Tröjorna är sydda enligt mönstret Ottobre 301 som innehåller två modeller; en rak och en som är lite mer figursydd. Jag gjorde en av vardera, för att testa båda mönstren, så Lilla A:s tröja är lite nättare i passformen, dock utan att vara tajt.

*Citat Loranga.

6 kommentarer:

  1. Jag tänkte först på mora träsk och tigerjakten :) Finfina tröjor!

    SvaraRadera
  2. Wow, de var ju superfina! Riktigt roligt tyg och fina modeller.

    SvaraRadera
  3. vilket snyggtyg och proffsig sömnad 👍

    SvaraRadera
  4. Superfina! Är lite rädd för att sy sånt här, men kanske borde gära ett försök. När man syr med tvillingnål, blir det stretchigt?

    tips för dig som bor nära, eller jag har för mig att det var nära.. affc har loppis i stråtenbo 16/5. Kolla Facebook vid intresse. Fult av mig att göra reklam. Fast det är ju reklam för en bra sak!

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails