onsdag 29 april 2015

3 Color Cashmere Cowl. Med fyra färger. I alpacka.

Min 3 Color Cashmere Cowl i fyra färger alpacka är numera både färdigstickad, avmaskad, blockad och använd. Som jag skrev för några veckor sedan, så tyckte jag inte alls att det var något speciellt med det här mönstret när jag först såg det. Ja, ska jag vara uppriktig tyckte jag till och med att det var ganska fult. Det är ju tur att man kan ändra sig! Jag gillar i alla fall det färdiga resultatet.


Det var rätt rolig stickning, där det hände lite lagom mycket. Några hålvarv här, några ränder där, lite färgbyten och aviga maskor och sådant, men inget som var utmanande eller svårt. Eftersom man stickar runt blev det heller ingen montering. Däremot en del trådar att fästa, men jag gjorde det lite efterhand.
Jag använde som sagt rester av Drops Alpacka, den gamla sorten som är lite tunnare än det garn som mönstret är skrivet för. Som det anstår ett restgarnsprojekt har jag fixat och trixat lite med mönstret utifrån vad garnet räckte till. Exempelvis är det många färre av de smala ränderna mitt på än vad det står i mönstret och det mörkgrå spetspartiet förlängde jag med en mönsterrapport.
Bilden är tagen på fina Michelberger Hotel i Berlin av min kompis Leo.

1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails