onsdag 3 december 2014

Om Amnon.

När jag skrev detta inlägg, kom jag ju på att jag glömt att blogga om coolaste sysnubben, som vi träffade på hantverksmarknaden i Tel Aviv förra året. Så, here we go, bara ett och ett halvt år efter...


När min kompis K och jag gick runt på marknaden, träffade vi alltså på Amnon. Under ett grönt parasoll satt han vid sin 50-talssymaskin och sydde fantastiska maskinbroderier och modeller av allehanda vardagsföremål. Till exempel hus, brandsläckare, ölflaskor, bowlingklot och -käglor, telefoner och kameror. Riktigt härliga grejer, charmigt operfekt sydda och fulla av personlighet.



Vi fick en trevlig pratstund och jag köpte med mig en kameraväska, en glödlampa och en nyckelring med en symaskin på. Passar ju mig perfekt! Kameraväskan gav jag bort till mina föräldrar och den fick jag presentförpackad, det vill säga insydd i brunt papper.



Amnon visade sig vara utbildad i matte och självlärd på sömnad. Pashut (vilket betyder ungefär enkel på hebreiska) heter hans företag. Kolla in hans facebook-sida eller Etsy-butik för bilder på fler av hans fantastiska skapelser!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails