måndag 14 juli 2014

Slöjddag med ETHNO-lägret.

Hej och hå, nu har det visst gått en vecka utan inlägg igen. Trots att jag har saker att visa och berätta har inte bloggen högsta prioritet såhär under sommaren, och det är väl så det ska vara också.
I alla fall; för ett par helger sedan var det slöjddag med deltagarna på ETHNO, som är ett internationellt folkmusikläger för ungdomar. Som vanligt höll vi till i bystugan i Finnbacka, som är en by i Rättviks kommun. Vackra omgivningar, men tråkigt väder med regnmoln som liksom hängde ända ner i trädtopparna. I år tryckte jag tyg tillsammans med ungdomar från bl a Irland, Armenien och Sverige. Vi använde täljda stämplar, schabloner av självhäftande plast och gammalt hederligt potatistryck. Jag visade också mina blomtryck. Flera inspirerades av dem och gav sig ut i regnet efter blommor. Vid de andra stationerna vävdes det armband, slöjdades i ståltråd och tillverkades pappersblommor m.m.





4 kommentarer:

  1. Det låter så väldans härligt och trots tunga regnmoln ser det mysigt ut.

    SvaraRadera
  2. Härligt pyssel!
    Och tack för tvättips av broderier :-) det är bra att veta att det funkar i maskinen!

    SvaraRadera
  3. Verkade väldigt mysigt, trots regnvädret!

    SvaraRadera
  4. Ser supertrevligt ut och vad mycket fint ni skapat! =)

    SV: Mmm men tror jag behåller mitt lilla tygfynd för mig själv.. ;)

    Hoppas du får en fortsatt fin vecka!
    Kram
    Sanna

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails