onsdag 23 april 2014

Mini-me.

Efter att jag sytt tröjan med spetsapplikationer till mig själv, hade jag lite spetstyg kvar och bestämde mig för att göra en likadan tröja till lilla A. Den blev i ett annat tyg, eftersom det beiga tyget som jag använde till min egen tröja var slut. Dessutom känns det inte så praktiskt med beige på en snart fyraåring, som gärna torkar av kladdiga händer på kläderna. (Till skillnad från faster, som aaaaldrig spiller...) Istället valde jag ett lila tyg, som liksom det beiga kommer från mina kusiners mammas utrensning för ett tag sedan.


Halsringningen fick jag sy om, då den blev lite för trång och första provningen resulterade i gråt och tandagnisslan. Med lite vidare halshål satt den dock som en smäck och blev uppskattad, så på påskafton var vi likisar i våra tröjor!

3 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails