tisdag 4 mars 2014

Fårfest och fettisdagsfrossa.

I lördags var jag på Fårfesten i Kil tillsammans med min mamma och två till. Det var fyra år sedan jag var där senast och det kändes som att hela evenemanget hade vuxit ganska rejält sedan dess. Riktigt trevligt var det och jag träffade ett par blogg- och instagramkamrater, nämligen Tant Kofta och Wynja. Lite bilder kommer här:


Köttkvarnsgarn hos Kravallslöjd.

Toapappersgarn hos Kravallslöjd.

Instickad Klippan-soffa, tyvärr minns jag inte namnet på upphovskvinnan.

Jacka av återbrukade broderier, av Gunilla Ericsson/Kaipa.se.

Broderi från Täcklebo broderiakademis värmlandssektion.

Käppfår.

Dynor i yllebroderi av Gunnel Ekenberg.

Nu ska jag återgå till att ligga i soffan och oja mig över hur mätt jag är. Har varit på semmelfestival och likt kung Adolf Fredrik sånär ätit ihjäl mig på semlor. Hjortron-, punsch/choklad-, kaffe-, äppelkompott- och kokos/limesemla har jag smakat, förutom den vanliga sorten förstås.

5 kommentarer:

  1. Oh, så fina stjärnkuddarna va! Dom ser stickade ut, men det borde väl gå att få till virkat (har ju fortfarande inte lyckats lära mig att sticka).

    SvaraRadera
  2. KÖTTKVARNEN!!!! Det var förbanne mig det häftigaste jag sett idag!

    SvaraRadera
  3. Otroligt vackra saker men... på vilken ort hålls semelfestival?? Dit vill jag åka!

    SvaraRadera
  4. Wow, jag gillar verkligen garnet som kommer ut ur köttkvarnen!

    SvaraRadera
  5. HJORTRONSEMLA! Ge mig! AH!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails