torsdag 13 mars 2014

Ekipering av brorsonen.

När Lilla A fick en tunika (och en tröja som ni ska få se en annan dag), måste Frallan såklart också få tröjor. Först blev det den här av ett verktygstyg från Ohlssons tyger, som min mamma köpt för att sy leggings till lilla A i. Det som blev över av tyget fick jag överta. Muddar i orange var inte planerat, utan kom till av en slump. Jag skulle nämligen testa olika sätt kanta med hjälp av overlockmaskinen och använde spillbitar av just de här två tygerna till det, och insåg då att de var väldigt fina tillsammans. Kontrastfärger is the shit.


Den andra tröjan är lite mer återbruksbetonad. Det randiga tyget kommer från mina kusiners mamma (hon rensade ut en massa gamla trikåtyger från 20 år tillbaka för några veckor sedan och jag fick överta det jag ville ha) och stjärntyget är en slaktad t-shirt från second hand. Jag sydde även en dregglis till Frallan av samma tyg i höstas, som jag inser nu att jag kanske inte kommit ihåg att blogga om. Även muddväven är från loppis.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails