lördag 25 januari 2014

Storasysterns sockor.

Nu har jag två par sockor färdiga åt Lilla A också, så nu lägger jag nog strumpstickningen på is ett litet tag. Har följt samma mönster som till Frallans sockor, storlek 3-4 år men lite förlängda i foten. Båda ungarna hade visst längre fötter än vad Garnstudio tyckte att barn i motsvarande ålder skulle ha, så om någon tänker följa samma mönster kan jag alltså rekommendera att mäta foten på barnet som ska ha sockorna.


Bäst gillar jag de multifärgade, som är stickade av inte mindre än åtta olika självrandande strumpgarner (jag sade ju att jag hade för mycket sockgarn). Lite drygt att fästa alla trådar, men det var det väl värt med tanke på hur fina de blev.

4 kommentarer:

  1. Alltså, det blir ju så snyggt m multirandiga sockar! Riktiga gladstrumpor! :)

    ...och det där med ålders-uppdelade storlekar är rätt värdelöst kan jag tycka. Just nu skiljer det ca 15-20cm i längd mellan storasyster o hennes kompis. Behöver jag skriva att deras kläder inte har samma storlek? ;)

    SvaraRadera
  2. Åh, vilka glad-strumpor! Blev verkligen lite uppiggad av att se dem :-) Snygga!

    SvaraRadera
  3. Ja! Jättefina! Lyxigt att ha såna på fötterna!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails