måndag 14 oktober 2013

Höstmandala.

Till skillnad från de flesta i bloggvärlden har jag inte Instagram, men många som har det brukar ju visa sina bilder därifrån i marginalen på sin blogg. Det var på det viset, inne hos Clara, som jag råkade upptäcka att folk höll på med något som kallades #höstmandala. Grymt inspirerad blev jag, så i helgen har jag provat att göra några.


Ordet mandala är sanskrit och betyder cirkel. Mandalan används inom hinduismen och buddhismen i samband med meditation, och visst var det lite meditativt att göra dem. Både att ta en promenad bland höstfärgerna och samla material och att konstruera dem.
Precis som jag misstänkte blev jag lite galen och kunde inte sluta göra dem, så hittills har det blivit fem stycken. Fortsättning följer, med andra ord.

2 kommentarer:

  1. Superfina! De börjar dyka upp lite här och var. Håller som bäst på att måla skåp inspirerad av ditt turkosa skåp. Inlägg borde bli klart inom en vecka (kanske får vänta till helgen för att få dagsljus till fotograferingen).

    SvaraRadera
  2. Vilken fin idé som kan användas alla årstider! Tack för tipset.
    Ha det bra! Yvonne

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails