söndag 15 september 2013

Lapp på lapp.

För tre år sedan när min brorsdotter lilla A var bebis sydde jag ett lapptäcke som hon fick i julklapp. Nuförtiden är det mest lillebror Frallan som ligger på täcket och han har visst slitit på det så till den grad att det gått hål på en av lapparna. Mina föräldrar, som var här i helgen, hade lånat med sig täcket så att jag fick laga det.
Jag hade inte kvar något av tyget som ursprungslappen var klippt från, men jag hade ett som var ganska snarlikt i färgerna, så jag klippte ut en lapp något större än den trasiga, vek in kanterna och sydde fast den med så små stygn jag kunde ovanpå den trasiga. Det blev bra!


Uppdatering: Rättelse från brorsbarnens mamma, som påpekar att det inte är lillebror som nött hål på täcket utan lilla A själv. Rätt ska vara rätt. :)

6 kommentarer:

  1. En stor fördel med lapptekniken är ju att en lagning är enklare att få till än på ett "olappat" objekt.

    SvaraRadera
  2. Åh vad bra! Ser fram emot att få tillbaka det fina täcket lagat! En liten rättelse dock: det är inte lillebror som slitit hål på det; Agnes använder det som mysfilt i soffan varje morgon och kväll. :) Det är ett mycket älskat litet täcke! Kram!

    SvaraRadera
  3. Åh vad bra! Ser fram emot att få tillbaka det fina täcket lagat! En liten rättelse dock: det är inte lillebror som slitit hål på det; Agnes använder det som mysfilt i soffan varje morgon och kväll. :) Det är ett mycket älskat litet täcke! Kram!

    SvaraRadera
  4. Lagningen ser ju superbra ut! Tänk att ett lapptäcke av gamla tyger går att laga och laga. I all evinnerlighet.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails