lördag 20 april 2013

Oops... I did it again.

Ni kanske minns sedan tidigare att jag har den fula ovanan att impulsköpa second hand-möbler som jag inte har plats för? Jag verkar ha en speciell förkärlek för gamla skåp, för nu har jag gjort det igen. För två veckor sedan när jag var på PMU stod ett gammalt linneskåp där och glänste bland furu, stålrör och Ikea-laminat. Jag motstod frestelsen att köpa det, men efter att ha tänkt på det resten av helgen var jag tvungen att åka dit igen efter jobbet på måndagen och kolla, dels om det fanns kvar och dels om det gick att få det hemkört. Det blev ja på båda punkterna och då var ju saken klar. Klockan åtta i måndags morse ringde två raska medarbetare från PMU på min dörr och kånkade in skåpet i sovrummet. Jag är så nöjd! Är det inte fint?


Den här gången var det dock nödvändigt att göra sig av med någon annan möbel för att få ekvationen att gå ihop. Det blev en byrå (som för övrigt kommit in i hemmet på ungefär samma sätt för några år sedan) som rök. Allt tyg som jag förvarade i byrån ska få flytta in i skåpet istället, men just nu står det i kassar på vardagsrumsgolvet i väntan på sortering, rensning, vikning och strykning. Om ni undrade vad jag ska göra i helgen, alltså...


12 kommentarer:

  1. Vad skönt att ha tygerna i ett skåp som går att stänga.

    SvaraRadera
  2. Åh, verkligen ett jättevackert skåp!! Vilket fynd!

    SvaraRadera
  3. Jättefint skåp, ett riktigt fynd!

    SvaraRadera
  4. SÅ läckert!!!
    Förstår dig helt!
    (Och så ser jag ett tyg jag kallar "madrasstyg" i dina påsar. Blått lite mönstrat nr 2 ovanpå svarta säcken. Måste fråga: har du köpt det nytt eller second hand? Jag är så svag för de tygerna men har inte hittat.)

    SvaraRadera
  5. Det låter som min helg, har precis köpt gammalt linneskåp idag där allt tyg i kassar och flyttkartonger ska få flytta in :D älskar gamla möbler och linneskåp är fantastiska.

    SvaraRadera
  6. Häftigt! Vilket härligt bo till dina tyger :-)
    Men blä för att stå o stryka tyg...sortera e roligare!

    SvaraRadera
  7. Ser jättefint ut! Ibland måste man liksom bara rädda de där pärlorna! Brukar vara gott om plats i skåpen så dina tyger ska nog få ett fint nytt hem!

    SvaraRadera
  8. Underbart ida! Och fantastiskt skåp! i love! /linda G

    SvaraRadera
  9. Lätt hänt när förälskelsen slår till och wow va mycket fina tyger som skall få nytt bo i din nyfunna skatt.. <3

    SV: Nej tandläkarbesök är ingen höjdare, men ack så nödvändig i mellan åt tyvärr.. =( Ingen aning jag heller, är ju väldigt sällan man tar sig råd att gå till tandis..det skall vara riktigt kris..

    Hoppas att allt är bra med dig annars! =)
    Kramar
    Sanna

    SvaraRadera
  10. Åh vilken tur du har! Längtar efter precis ett sånt skåp, så underbart fint!

    SvaraRadera
  11. Vilket fantastiskt fint skåp! Det skulle inte jag heller ha släppt...

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails