tisdag 4 december 2012

Julstuga och mera.

Tips till er som finns i Falun med omnejd: Imorgon är det dags för den årliga julstugan på Dalarnas museum. Jag finns som vanligt med och handleder i återbruksslöjd, men det finns också flera andra stationer med olika sorters julpyssel. Om man vill pyssla kostar det 20 kronor och då får man gå runt till vilken eller vilka pysselverkstäder man vill under kvällen. Glögg och pepparkakor finns också. Välkomna!


Förutom julstugan, händer det en del annat den här veckan. På fredag kväll är det pysselcafé på Djura Bok & Pappersverkstad och på söndag ska jag stå på julmarknaden vid Falu Gruva.

3 kommentarer:

  1. Jasså, jag har missat att du är kulla. Min man är från Falun och svärföräldrarna bor i Sundborn. Ha så roligt på julstugan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kulla är jag inte, jag är exilvärmlänning och saknar egentligen helt anknytning till Falun, fast jag har bott här i åtta år snart. Kul att din man är härifrån, då kanske ni är häråt ibland?

      Radera
  2. Låter roligt, synd att jag är långt ifrån!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails