fredag 28 december 2012

Fredagsmys i Djura.

För tre veckor sedan var jag på slöjdcafé på Djura Bok & Pappersverkstad på fredagskvällen. Temat var halmkronor och vi var ungefär tio personer som skapade med halm och pappersspill, fikade och hade trevligt. Alla bilder är tagna av Linda Gimle på Djura Bok & Pappersverkstad, men jag har redigerat några av dem lite.








Det blir troligen fler slöjdcaféer på det nya året, håll utkik på företagets facebooksida om du är intresserad!

Idag är förresten mina kaffekoppsljus med på 365 saker du kan slöjda. För den som vill dekorera nyårsbordet med sådana är det alltså läge att kika förbi där!

5 kommentarer:

  1. Åh! Vad mysigt att få vara där och pyssla! Har tittat på deras papper och såg så mycket fint!

    SvaraRadera
  2. Fina halmkronor! bllev inspirerad av dina ljus och gjorde några till julklapp, Mkt uppskattat och hade även vart en mkt billig julklapp om inte vekarna kom i enorma förpackningar. å andra sidan kan jag tillverka ljus till rätt många jular framöver:)

    SvaraRadera
  3. Åh så fint! Ser fram emot nästa pappersslöjdcafé! Är väldigt sugen på girlanger. En kund till mig visade så underbart söta girlanger hon hade gjort. Men en annan idé är detta också kanske?:
    http://sarahmasonphotographyuk.blogspot.se/2012/12/in-simple-things.html?spref=fb
    /Linda

    SvaraRadera
  4. Åhåhå vad fint. Nu blev jag helt tokigt inspirerad!

    SvaraRadera
  5. Vilka vackra kronor! Mycket inspirerande att se era samlade alster!

    Gott nytt år till dig - nu ska jag passa på att läsa ikapp lite av allt jag missat på slutet! :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails