söndag 16 december 2012

Blogghjälpen.

Det är ungefär tre timmar kvar av Musikhjälpen 2012. Om någon mot förmodan skulle ha missat Musikhjälpen, så är det alltså tre programledare (Jason "Timbuktu" Diakité, Gina Dirawi och Kodjo Akolor) som sänt radio och webb-tv dygnet runt sedan i måndags kväll och samlat in pengar till Radiohjälpen, för att alla barn i världens slumområden ska få tillgång till rent vatten och toaletter. Musikhjälpen som sänds för femte gången har slagit nytt insamlingsrekord varje år. Hittills i år har man samlat in över 19 miljoner kronor, vilket är ungefär en miljon mer än förra året.


Tre bloggare på Vintagefabriken har dragit igång en bloggutmaning där målet är att få 100 svenska bloggare att blogga om Musikhjälpen och önska varsin låt. Jag har följt Musikhjälpen så mycket jag kunnat under veckan, så jag hoppar givetvis på även om det är lite sent. De sista timmarna av Musikhjälpen brukar vara de mest intensiva, så det är inte för sent att ge!

Stöttar Musikhjälpen gör man genom att sms:a 50, 100 eller 200 följt av låtönskning, artist och eventuell motivering till 72999 eller genom att gå in på hemsidan och skänka pengar.

Eftersom ingen av mina önskelåtar har spelats i radion hittills (åtminstone inte när jag har lyssnat) så spelar jag dem själv. Här, här här och här kan du också lyssna.

1 kommentar:

  1. Bra initiativ!

    Tyvärr hann jag inte haka på med ett blogginlägg denna gång, men i alla fall med en låtönskning.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails