måndag 31 december 2012

Ännu en återblick på 2012.

 Årskrönikan fortsätter (hög tid nu!). Får jag presentera: andra halvåret av 2012.


Juli: Återbruksslöjd med unga folkmusikanter på Ethno-lägret samt semester, festival och en ny Tallinn-resa. Jag hittar snyggaste klänningen på Gengåvan i Karlstad och den nysydda Fred på jorden-kassen hänger med mig överallt.



Augusti: Kvällarna blir mörkare och jag riggar upp en ljusslinga på balkongen för att få lite mysbelysning. Jag syr två lapptäcken, ett litet och ett minilitet, i höstfärger och dukar upp en fin födelsedagsfrukost åt mig själv.


September: Det är dags att ta raggsockorna, som jag stickade under semesterns alla resor, i bruk. Jag skördar balkongtomater (och två ynka bondbönskidor) och syr ett pennfodral till en arbetskamrat som börjat plugga igen.



Oktober: Höstlöv förvandlas till vackra rosor. Återbruksutmaningen har rosa tema för att uppmärksamma bröstcancer och jag syr en rosarutig necessär, säljer den och skänker pengarna till Cancerfonden. I slutet av månaden säljer jag återbruk på Eko-bazaaren i Falun.



November: Klädremake resulterar i två nya mössor till mig och två par byxor till lilla A. Jag pysslar inför en julmarknad, trycker med knappstämplar och motar mörkret med sushi och färgglada tidningar. Vips är det dags att börja julpynta igen.



December: Julgodis tillverkas och diverse jultextilier åker fram. Den här broderade duken är ny för i år men redan en favorit! Från Erikshjälpen i Hedemora. Jag åker till Djura på slöjdcafé och säljer på julmarknad vid Falu gruva.

Nu önskar jag alla ett gott nytt år! Vi ses igen 2013!

9 kommentarer:

  1. Mycket fint på en gång! Lycka till med kommande projekt. Gott nytt år!

    SvaraRadera
  2. Håller med ovanstående!
    Klänningsmodellen är helt underbar! Lite lik en som syntes i förra (?) årets julkalender.
    Lövrosor gjorde jag ett otal :) Och det där med knapptryck har jag skrivit upp och ska nog testa. Förstår också din glädje över duken!
    Ska bli kul att hänga med i nästa år!
    Gott slut och gott nytt!

    SvaraRadera
  3. Kul att läsa din nyårskrönika! :)

    Och självklart önskar jag dig ett riktigt gott nytt handarbetsår 2013!

    SvaraRadera
  4. Fin summering!! Väntade på andra delen.. :) Den fina FUCK CANCER-necessären används som pennfodral, eftersom jag bara ♥ pennor!!! Gott Nytt År!!

    SvaraRadera
  5. Gott nytt år & tack för en mysig blogg!

    SvaraRadera
  6. Gott nytt 2013, massor med kramar och härliga pyssel väntar. Kram och tack för 12! :)

    SvaraRadera
  7. Åh jag älskar årskrönikor! Och din är ju underbar med alla fina saker du skapat! :-) Vad inspirerad jag blir.
    Har inte pysslat något på hundra år känns det som, men jag kanske skulle försöka plocka fram virkningen som ligger och väntar i påsen bredvid soffan. Värt ett försök i alla fall, kanske kommer jag igång igen. :-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails