söndag 9 december 2012

Andra advent.

Ny adventssöndag och en ny julduk att visa. Den här har jag visserligen bloggat om en gång tidigare, men den förtjänar att synas om och om igen.



Den är köpt hos Ludvika pingstförsamling, som har en förträfflig loppis från vilken jag nog aldrig har gått tomhänt. Jag har sett den här duken skymta förbi här och där den senaste tiden och fått lära mig att designern heter Kajsa Nordström. Det här är ju en duk som håller hela vintern igenom eftersom den inte är så julig, så den lär nog återkomma på bordet efter helgerna. Den uppmärksamma kanske noterar att bilden är gammal. Köksbordet är ju numera ommålat till svart.

Idag har jag stått på julmarknad hela dagen i närmare 20 minusgrader. Försäljningen gick sisådär, kanske var det många som avskräcktes från marknadsbesök av kylan, för det kändes som om det var mindre folk än det brukar. Vi hade trevligt i alla fall, jag ska visa några bilder imorgon.

Uppdatering: Solig uppmärksammade mig på att den här duken fanns på omslaget av Hus & Hem Retros senaste nummer. Jag köpte tidningen och fick då också lära mig att duken heter Julköping och tydligen är ganska eftertraktad, det stod att den ibland kan gå för över 1000 kronor på Tradera. Vilket fynd jag alltså gjorde när jag köpte den för 25! 

6 kommentarer:

  1. Himla söt duk! Motivet är som hämtat från en barnbok från 60-talet :)

    SvaraRadera
  2. Ja den förtjänas verkligen att visas igen, så fin som den är!

    SvaraRadera
  3. Jättefin duk, jag har också en blå med hus runt, men inte lika. Den har ofta kommit fram till nyår i stället.
    Bra jobbat i kylan på marknaden!!

    SvaraRadera
  4. Vill bara svara på det du skrev om filten... Faktiskt så gjorde vi en annan filt ännu mer tillsammans, som är finare. Då virkade mor alla rutor, och jag monterad och virkade kant. Den har jag lagt undan till bebisen ♥. Har redan tänkt jag skulle skriva om det i bloggen sen :-)
    Så du o jag hade lite samma tanke egentligen! Grymt snygg julduk förresten. Snacka om att få in 50-talet i motivet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tänkte också på det, att ni kanske hade haft fler gemensamma projekt.

      Radera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails