söndag 2 december 2012

Adventsföljetong: juldukar!

Jag tänkte fira advent i år genom att visa en julduk varje adventssöndag. Då får jag ju skäl att använda de fina juldukar jag har. Först ut blir faktiskt den senast inköpta, som jag hittade igår på en loppis nära där mina föräldrar bor. Den är blå, vilket är en ovanlig färg både på mina ägodelar och på julsaker, men jag gillar den. Skulle tro att den är från 60-talet ungefär, men jag vet inte något om formgivare eller var den kommer ifrån. Kanske finns det någon som har en likadan som vet mera?



Jag ska försöka skärpa upp fotokvaliteten till kommande söndagar (så gott det nu är möjligt såhär års) men den här veckan var detta det bästa jag kunde åstadkomma. Har varit hos mamma och pappa hela helgen och kom hem för någon timme sedan, både kameran och datorn har varit hemma och hela julduksvisaridén kom jag på i förmiddags.

Hoppas att ni alla har haft en trevlig första advent!

7 kommentarer:

  1. Inget fel på fotona! har nyss införskaffat en blå julduk jag med, också från 60-talet. Jag funderar dock på att klippa i min:) vansinnigt fin kuddparad i bakgrunden!

    SvaraRadera
  2. Åh, och jag vill komma hem till dig igen! Kul att du kommer på fredag till mig iaf! =) Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Himla söt duk tycker jag. Och kuddarna med håller jag med om!
    Och ljusen i koppar, och knappstämplarna =) Oj vad mycket inspiration.
    Lycka till på julmarknaden! Var ska du stå nånstans?

    SvaraRadera
  4. Vad många fina kuddar! :) Jag har ingen ordentlig julduk men några små har jag placerat ut i lägenheten iaf!

    SvaraRadera
  5. Läcker ide! <3

    SV: Försäljningen blev riktigt hyfsad i helgen..så jag kunde ägna mig till att fynda lite smått och gott där till julklappar också.. =)

    Kraaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  6. Kul idé! Jag ska nyfiket kolla in varje advent! Kanske dyker någon av mina dukar upp. Tyvärr har jag lite dåligt med bord nu som dukarna passar till så de blir mest liggande.

    SvaraRadera
  7. Fin! Jag älskar tryckta gamla dukar! För någon vecka sedan var jag helt ensam vid de tryckta juldukarna på Erikshjälpen. Jättekonstigt, det är ju där de allra finaste dukarna finns. Jag kunde välja och vraka i lugn och ro!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails