måndag 26 november 2012

Ljus i långa banor.

Måndag igen, vilket betyder återbruksutmaning. Det här är ingalunda någon ny idé, men jag tycker att det är ett ganska trevligt sätt att ta tillvara några av de udda kaffekoppar som det finns hyllmeter av på varenda loppis. Vill man återbruka ännu mer kan man ju smälta ner gamla ljusstumpar. Några sådana hade jag emellertid inte nu, och jag är inte beredd att smälta ner fullt funktionsdugliga ljus bara för att, så de här ljusen är av köpt gjutmassa. Jag hade i några droppar lavendelolja också, så att det ska dofta lite när de brinner.


Nu kanske ni undrar vad jag ska med så många ljus till. Jag ska inte behålla dem själv, utan tänkte ta med dem på julmarknaden, som jag ska stå på om ett par veckor, så nu står de inpackade i cellofan och omknutna med polkagrissnöre och väntar.


Glöm inte att titta in hos Klockarbarn för länkar till de andra återbrukarna!

14 kommentarer:

  1. Jag älskar detta pyssel varje gång jag ser det. Förra året försökte jag mig på det också men jag lyckas inte så bra. Mina ljus får en grop vid veken och det blir inte snyggt att fylla upp i efterhand. Så tyckte jag att det var jättesvårt att få veken att "sitta" still på plats. Den flyter iväg. Jag antar att träning ger resultat och dina är jättefina. Vill också kunna.

    SvaraRadera
  2. Alltid lika fint att se kaffekoppsljus!! Blir nästan lite rörd av att se dem så många, så udda, i ett gäng! Jag håller tummarna inför marknaden!

    SvaraRadera
  3. De kommer nog att sälja sig själva. Supercharmigt!

    SvaraRadera
  4. jag blir sugen på att testa själv!

    SvaraRadera
  5. Superfina! Går i samma tankar själv och har plockat fram koppar, cellofan, ljusstumpar och köpt gjutmassa.. =)

    Kraaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  6. Tjusiga! Hoppas de säljer riktigt bra (det borde de).

    SvaraRadera
  7. Mmmm! SÅ fina! Den med gröna blommor gillar jag extra!
    Själv brukar jag gjuta ljus i köpta formar, av gamla ljusstumpar.
    Får ljusrester från flera håll så det blir mååånga ljus på ett år!
    Kul!!

    SvaraRadera
  8. Så läckra, så fina! Dom blir du garanterat av med!
    Tack för ett bra inlägg i fröken c:s blogg om prissättning!

    SvaraRadera
  9. Superfint! Har haft det här på min göra-lista länge, men nu ska jag verkligen se till att göra slag i saken. (Jag har ju faktiskt t.om. stumpar..)

    SvaraRadera
  10. Charmigt och väldigt fint tycker jag.

    SvaraRadera
  11. Gud vad fint! Verkligen ett "bortbjuden och vill ta med fin present"-tips!

    SvaraRadera
  12. tufft med kaffekoppsljus. det har jag aldrig tidigare sett. jag håller på att samla ljusstumpar och har köpt ljusmasssa att blanda med med vekar. Hade tänkt pröva att stöpa ljus. lavendelola visste jag däremot inte att det gick att lägga i.

    SvaraRadera
  13. tack för din kommentar hos mig. svar på dina frågor:ja bananerna förvarade jag i kylskåpet. kardemumma i Bananmuffinsen låter gott! http://haggalen.blogspot.se/2012/12/bananmuffins.html

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails