söndag 23 september 2012

Larviga sockor.


De här sockorna stickade jag under sommarens tåg- och bussresor, som blev några stycken till antalet. Garnet, ett sockgarn från Opal, köpte jag på symässan i Borlänge för några år sedan. Nystanet kom i ett trepack där garnfärgerna var inspirerade av olika djur och just den här färgsättningen var tydligen lånad från någon typ av larv(?).


Själva sockorna är det just inga konstigheter med. Vriden resår i skaftet, rätstickad fot och hälen stickad enligt en framgooglad beskrivning härifrån.


4 kommentarer:

  1. Skulle kunna vara nån slags ödla eller kameleont också?
    Ja, vi planerar att föda hemma med barnmorskor

    SvaraRadera
  2. Nice, jag måste verkligen lära mig sticka sockor! Har aldrig riktigt fattat det här med hälen...

    SvaraRadera
  3. Åh fina! önskar att jag kunde sticka, vill också ha:)

    SvaraRadera
  4. Snygga! Ja men visst är det något larvig över den gröna färgen ändå.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails