fredag 10 augusti 2012

Vallmo på bordet.

Det första tyg jag satte saxen i på mammas och min gemensamma sydag i början av semestern var det här vallmotyget, som jag fyndat på en loppis utanför Arvika ett par dagar tidigare. En guldpeng kostade biten som, förutom till löparen på bilden, också räckte till fyra bordstabletter.

Jag har ingen aning om var tyget kommer ifrån, det enda jag vet är att det säkert är betydligt nyare än de tyger jag brukar fastna för på loppisar. Vackert är det i alla fall och duken och tabletterna passade så bra i mina föräldrars kök att de fick stanna kvar där.

7 kommentarer:

  1. Fint! Vallmo är en av mina absoluta favoritblommor.

    SvaraRadera
  2. Somrigt och härligt! Vallmo har så härlig färg.

    SvaraRadera
  3. Loppistyg är det bästa tyget!

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset om vad jag ska göra med de små betonghjärtan jag gjort! :) Men varför vänta till jul, kan ju lgga de som pynt i blomkrukorna redan nu! :)

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Det har strulat lite med augustiutmaningen, men nu ska det funka igen. Jag hoppas att du har mer att bidra med, själv har jag ännu inte fått en enda lysande idé ännu... Tur att du med flera finns! :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails