onsdag 8 augusti 2012

Nukupood

Här kommer det första av några inlägg med bilder från Tallinn, där jag var för ett par veckor sedan med mina föräldrar.
Första dagen passerade vi en affär med skylten Doll Shop (eller Nukupood, som det estniska namnet löd) och bestämde oss för att gå in. In steg vi i en pytteliten butikslokal, fylld med personliga dockor, djur och leksaker från golv till tak. Den trevliga tjejen som jobbade där berättade att det var olika lokala hantverkare som tillverkade alla varor.

 Inte förrän nu lade jag märke till den gula lampan, som ju måste vara tillverkad av en hink. Kul!


Kolla in det underbara pariserhjulet!




Det gick förstås inte att gå tomhänt från ett sådant ställe, så vi köpte med oss några små presenter till lilla A. Jag köpte även ett par saker åt mig själv, men dem har jag glömt att fota, så de får komma i ett eget inlägg så småningom.
Kommer ni till Tallinn så rekommenderar jag å det starkaste att ni också gör ett besök i den här gulliga lilla butiken!

7 kommentarer:

  1. Ohj, vilket ställe! Där kan man ju gå hur länge som helst och titta på allt. :-)

    SvaraRadera
  2. Oj va mycket underbara leksaker!! Mycket inspirerande! =) Och din lampljusslinga blev ju helt underbar!! <3

    Kraaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  3. Vilken skaparglädje det finns!!! Pariserhjulet är underbart!!

    SvaraRadera
  4. Åh! Åh! Åh! Vill genast tillverka pariserhjul, hinklampa och djur med lapptäcksmage!

    SvaraRadera
  5. Wow! Vilken härlig liten butik!
    OCh vilket mångfald av små mjuka varelser!

    SvaraRadera
  6. Åh vilken butik! Den missade vi när vi var där ifjol! =)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails