måndag 20 augusti 2012

Kaerajaan.

Ett annat trevligt ställe som vi besökte i Tallinn var restaurangen Kaerajaan. Maten var väldigt god, men det roligaste var nog ändå inredningen som hade klara spår av traditionellt hantverk, fast på ett nydanande sätt. Vad sägs t ex om lampor i form av oroar i jätteformat, tillverkade av kopparrör? Dessutom hängde det otroligt vackra stickade och virkade sjalar över en del av stolarna. Jag antar att man fick låna dem om man frös. Jag får erkänna att jag hade god lust att sno med mig sjalen på andra bilden uppifrån, men jag motstod impulsen.





Fler bilder på restaurangens interiör finns på deras hemsida.

Uppdatering: Min mamma hälsar och påpekar, att oroarna inte alls var lampor, men att vissa hängde under lampor. Rätt ska vara rätt. :)

2 kommentarer:

  1. Åh vilket härligt ställe det ser ut att vara! Gillar verkligen iden med sjalar man kan låna om man fryser!

    SvaraRadera
  2. MEn himlar vilka läckra skapelser, som ögongodis. Älskar när det blir lite annorlunda och lite kul!
    Vad häftigt att vi var på nästan samma plats i helgen. Hoppas att du hade en lika bra helg som jag.
    Sköt om dig och ha en bra dag
    Kram
    Helena

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails