onsdag 22 augusti 2012

Det finns inga små projekt.

När jag hade ett extra par händer på besök, passade jag på att ta ner en hylla som jag haft ovanför kökssoffan och byta ut den mot en stringhylla, som jag haft i min ägo länge utan att komma mig för att sätta upp. Samtidigt satte jag upp ett kastrullockställ som jag köpt på loppis dagen innan och sprayat svart. Där i fick flera av mina fina retrobrickor plats, en förvaringsidé som jag sett på någon blogg tror jag. Det här skulle bli en quick fix, tänkte jag innan.


Bakom kökssoffan hittade jag ett par loppade skärbrädor med fåglar på. Fråga mig inte hur de hamnat där, men nu fick de alla fall en mer framträdande plats.


Efter att jag borrat i väggarna, blev det ju rätt dammigt bakom kökssoffan, så på söndag kväll tog jag mig för att flytta ut soffan från väggen, bordet likaså, stolarna åkte ut i hallen och så dammsög och skurade jag köksgolvet ordentligt. Av bara farten drog jag ut spisen också och städade bakom den. Så mycket för det snabba projektet alltså, men nu har jag åtminstone ett välstädat kök.


Om man inte vänder sig om då, för där står alla saker från den gamla hyllan täckta med damm.


Och i diskhon ligger några saker till.


10 kommentarer:

  1. Jo, en quick fix brukar ofta dra iväg lite okontrollerat! Men resultatet brukar bli bra;-)

    SvaraRadera
  2. SV: Mmm jag ser verkligen fram emot denna marknad. Hoppas kunna gå runt lite också.. ;)

    Kraaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  3. Men åh andra sidan är det där med "i bara farten" det bästa sättet att städa. Då känns det inte så där jobbigt och tråkigt som det kan göra annars.

    SvaraRadera
  4. Damm?? Vad är det? Är det DÄRFÖR en del ser ut som...
    Vill inte tänka längre tack.
    Inspirerande bilder!

    SvaraRadera
  5. Haha! Skönt att se att det finns fler som ger sig på "små" projekt som tenderar att växa... ;)

    Vilken smart prickhylla förresten! En sån skulle jag vilja ha till våra brickor! Nu ligger/står de ju undandstuvade när de inte används så man får ju ingen chans att titta på dem.

    SvaraRadera
  6. Åhhh där är ju min fiskkudde! Så roligt!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails