fredag 3 augusti 2012

Afrikanska korsstygn.

En bild från förra årets resa till Gambia. En trasig plaststol, lagad med korsstygn i ståltråd. Jag tog bilden dels för att föreviga en både smart, rolig och i mitt tycke ganska snygg lösning, dels som en påminnelse till mig själv och andra om att många här i världen inte kan kosta på sig lyxen att byta ut saker för att de gått sönder, och än mindre för att man tröttnat på dem.

Idag har jag kommit tillbaka hem till mig efter lite mer än fyra veckors semester på annat håll. Jag har hunnit med Värmland, västkusten, Tallinn, Stockholm och Västergötland. Det är väldigt skönt att vara hemma, även om jag haft det bra borta också. Inte riktigt lika skön känns tanken på att jag börjar jobba igen på måndag, men det ska nog gå bra det också.
En hel del bilder från olika semesterbegivenheter har jag att dela med mig av. De kommer framöver allteftersom jag hinner gå igenom dem. Och så några loppisfynd, förstås. Konstigt vore det väl annars?

3 kommentarer:

  1. Vilken fiffig lagning! Sånt gillar jag...

    SvaraRadera
  2. Åh, jag skulle vara väldigt stolt om jag hade sådana stolar...! Tack för att du visar!

    SvaraRadera
  3. Håller med dig! Många människor byter bort grejer för att de har tröttnat på dem. Tänk om folk skulle bli bättre på att laga och ändra lite grann så att man kan och vill ha grejerna längre.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails