söndag 6 maj 2012

Om gårdagen.

Igår var det alltså gårdsloppis och tillsammans med min kompis K och några till dukade jag upp loppisborden. Tyvärr var vädret inget vidare och det i kombination med att Ks gata ligger i utkanten av det område där det var loppis gjorde att folk inte riktigt hittade dit. Jag sålde för strax över 200 kronor på de fem timmar som loppisen pågick, och minst hälften av försäljningen gjordes under sista timmen, när jag halverade alla priser i ett försök att få lite snurr på kommersen. Nu var jag ju inte där primärt för att tjäna pengar utan mest för att försöka bli av med lite grejer, och vi hade väldigt trevligt under dagen, så jag är ändå nöjd med tillställningen.
Köpte jag något då? Jo, en snabb sväng på loppisområdet hann jag med och det resulterade i en liten löpare till vardagsrumsbordet, en gammal plåtburk med lock och handtag och två saltkar i form av flugsvampar.
Jag köpte också en packe gardinringar, som jag faktiskt behövde och hade letat efter, men de var alltför ospännande för att göra sig på bild, bestämde jag. Summa summarum fick jag in mer än jag spenderade och blev av med fler saker än jag drog hem och det var ju bra.
Idag har jag pysslat med stort och smått här hemma och det tänkte jag fortsätta med nu. Hoppas att ni alla har haft en trevlig söndag!

4 kommentarer:

  1. Det är ju bra att ligga på plus :)

    SvaraRadera
  2. Kul med gatuloppis! Det är kul, och välbehövligt, att stå på baksidan av bordet emellanåt!

    SvaraRadera
  3. Så kul med loppis. Burken blev jag alet avundsjuk på. Otroligt fin. Kul att ha sälja saker och komma hem ned någonting annat :)

    SvaraRadera
  4. Hei!! Fine lopper!! Like særlig godt de små soppene :) Håper du får en fin dag! KLEM.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails