lördag 1 oktober 2011

Vinstpaketen.

Ulrika önskade sig mycket blått och grönt i tävlingsvinst. Ulrika är den enda av vinnarna vars blogg jag följt ett längre tag. Det blir ju så att man tycker att man känner personen bakom bloggen lite och det var den "känsla av Ulrika" som jag fått genom hennes blogg som jag gick efter när jag plockade ihop paketet.
I paketet hamnade tre pappers-/tapetbitar, några knappar och glaspärlor, två garnnystan och lite virkade spetsar.
Ett av tygerna kände jag liksom lite speciellt för, att det nog skulle passa Ulrika så som jag uppfattar henne och det var det grå- och blåmönstrade tyget med blommor och ränder. Det var roligt att läsa att det stämde!

Henrietta skrev i sin tävlingskommentar att hon gillar allt som man kan pyssla med. På hennes blogg finns en hel del sytt och av tygvalen att döma delar Henrietta min förkärlek för retrotyger i den varmare färgskalan. Jag plockade ut lite sådana och några fina knappar och pärlor. Ett nystan ullgarn fick följa med. Henrietta gör också en del kort, så några tapetbitar hamnade också i paketet. Att döma av Henriettas inlägg när hon fått paketet, verkar jag ha träffat rätt även här. Kul att du blev så nöjd, Henrietta!
När jag hade kontakt med Zara för att tala om att hon vunnit fick jag veta att hon mest stickar och virkar, men att hon också nyligen börjat sy lite. Zara fick några pärlor och så förstås garn, både ull och bomull. En bit mönstrat band och lite knappar kanske kan komma till pass i och med det nyväckta syintresset. Slutligen åkte några origamipapper, ett par tapetbitar och lite pappersspets ner i paketet också, ifall Zara skulle bli sugen på att växla om med lite papperspyssel. Jag hoppas att Zaras paket också kommit fram och förstås att hon blev nöjd!

1 kommentar:

  1. Åh vad jag önskade att jag vunnit! Vilka fina grejer!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails