tisdag 22 mars 2011

Gambia del fyra - the basket case.

Som framgick av förra inlägget gillar jag burkar. Ja, jag är överlag hemskt förtjust i sånt som man kan förvara saker i. Korgar hör också till favoritförvaringsattiraljerna, så jag passade på att köpa på mig ett antal på de olika marknader vi besökte på resan.
De runda korgarna med toppigt lock verkar vara gjorda av halm eller nån annan typ av strå, omlindat med plastsnöre. De fanns på varenda marknad i olika storlekar, färger och former. Den röda och svarta korgen är av plast och jag såg även väskor i samma stil.
Ett par korgar kommer jag att ge bort, men de flesta ska få stanna hos mig och rymma... tja, vad har jag inte bestämt riktigt än. :)


Det blå batiktyget som korgarna står på fick jag i present av en kvinna som vi hälsade på - typiskt exempel på den vänlighet vi stötte på överallt! Jag skulle tro att det är färgat med indigo och efter att jag hanterat det i samband med att jag tog fotot hade jag alldeles blåa fingrar.

2 kommentarer:

  1. Älskar sådana där grejer, skulle köpa på mig massor om jag väl åkte dit... Lite kan man hitta på loppisar, folk slänger hela dödsbon ibland och man kan hitta så fina grejer. Nu har jag inte varit på loppis på nästan hela vintern men våren ska nog få igång mig!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också om korgar och burkar. Har bara problemet att fylla dem med något vettigt =)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails