onsdag 6 oktober 2010

Kurbitskaviar!

För ett tag sen skrev bloggen Kurbits om att Kalles kaviar skulle dyka upp i en ny tillfällig design med - kurbits. Sen dess har jag letat och letat och häromveckan hittade jag äntligen den nya kurbitstuben i min matbutik.

Lite galen men ganska snygg tycker jag att den är. Kalles vill ju gärna marknadsföra sig som något av det svenskaste som finns (det finns t.o.m. en liten markering längst upp vid svetsen där det står "en tub Sverige"), så man kan ju nästan tycka att det är konstigt att de inte satsat på kurbits förrän nu.
Jag skönjer ett nytt liv för denna tub i form av nåt plåtslöjdsaktigt när kaviaren väl är slut (det kan dock dröja ett tag, för även om jag gillar kaviar är jag ingen storkonsument).

5 kommentarer:

  1. Ja, så snygg! Min man storkonsumerar, får bli den sortens kaviar så att jag får tag på snygga bitar till slöjden sedan...om det finns här. Har bara sett med stjärnor ännu...

    SvaraRadera
  2. Brukar köpa kaviar av annat märke, men man blir ju onekligen lite glad av den där tuben. Får byta märke nästa gång.

    SvaraRadera
  3. Och jag brukar köpa deras krav-märkta, men denna gång fick miljövänligheten stå tillbaka för habegäret. :)

    SvaraRadera
  4. Jamen den såg ju snygg ut! Men på någon bild som jag såg på Kalle häromsistens, så tyckte jag att han såg lite annorlunda ut. Har han smygstylats?

    SvaraRadera
  5. Du missade väl inte heller att läsa på tuben att det finns en tävling på deras hemsida om tubens nästa utseende? :) Designa sin egen kaviartub och den som vinner får se sin design i butikerna!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails