tisdag 7 september 2010

Om lite allt möjligt.

Jag har fått en award av Maria - tack så mycket! Det var inte så länge sedan jag fick samma uppdrag - att berätta sju okända fakta om mig själv, men jag ska försöka komma på sju nya saker. Here goes:

- Jag talar trögflytande italienska (väldigt trögflytande numera, men jag var ganska slängd en gång i tiden efter tre års italienskastudier på gymnasiet och en termin på universitetet).
- Jag är storasyster.
- När jag var några år gammal ville jag bli kassörska. Jag tyckte det verkade vara ett väldigt bra och lönsamt jobb, eftersom jag trodde att man fick behålla alla pengarna själv.
- Jag är en skräpsamlare och har allt som oftast fickorna fulla av kapsyler, godispapper eller vad jag nu hittar som jag tänker att det går att göra nåt av. Just nu är det PET-flaskekorkar som jag spanar efter.
- Under en period för ungefär 10 år sedan hade jag tre olika jobb samtidigt.
- Jag ska rösta i det kommande valet och tror att jag har bestämt mig för hur.
- Jag gillar att byta frisyr eller hårfärg då och då och har inget emot ganska radikala förändringar.

Jag skickar awarden vidare till Lina.OJ, 365 Malmö, Visa Lisa, Jag blommar, Brodösens blogg, Silver & Pulver och Oknytt.

För några dagar sedan upptäckte jag att LinkWithin-funktionen, som visar länkar till gamla inlägg under varje post, mystiskt hade försvunnit från bloggen. Ingen vet varför, men nu är den tillbaka i alla fall!

Slutligen vill jag passa på att tacka för alla snälla kommentarer som jag fått de senaste dagarna. Jag blir så glad för varenda en! Några av er skrev att ni tycker det är svårt att brodera på stickat. Det tycker jag vanligen också, men om det finns intresse kan jag gärna berätta hur jag gjorde blombroderierna. Vill ni det?

5 kommentarer:

  1. Tack för awarden!
    Vet dock inte om jag får ur mig några fler sanningar, har berättat det många gånger...

    SvaraRadera
  2. Jag vill absolut se hur du gjorde!

    SvaraRadera
  3. "Trögflytande italienska"... bra uttryck ;) Vet du om och när stickcaféet på wayne´s drar igång igen? Vore kul att komma iväg på!

    SvaraRadera
  4. Grattis till awarden!

    Vilka JÄTTEFINA broderade vantar du gjort! Hur fina som helst tycker jag.

    Och vad kul att du också gillar förkläden...när man väl börjat använda dem är det svårt att sluta finna kombinationsmöjligheter... :)

    SvaraRadera
  5. tack som sagt! fast eeh... vad är det jag ska göra egentligen? bara skriva sju grejer om mig själv? hur många ska jag skicka vidare till?

    och ja, mer broderibeskrivningar! :D

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails