tisdag 17 augusti 2010

What would Bridget do? eller historien om den rosa födelsedagskakan.

Idag fyller jag år. Jag hade inte tänkt fira så särskilt mycket, men en liten kaka hade jag ändå bakat åt de kompisar som ville titta förbi. Tyvärr ville den inte lossna ur formen och när jag medelst milt våld fått loss den uppstod ett Bridget-ögonblick (ni vet födelsedagsmiddags-debaclet) när jag insåg att delar av kakan ändå satt kvar i formen.
I ett försök att kamouflera eländet bestämde jag mig för att göra en glasyr av nåt slag. Snabbt rotade jag igenom kyl, frys och skafferi och valet föll på upptinade hallon, av vilka jag använde saften, och florsocker. Därav den roooosa kakan. Lite otippat, för jag är verkligen ingen rosa tjej. Hur gammal jag än blir. :)

4 kommentarer:

  1. Visst är det roligt att överaska sig själv med något som inte känns som en själv ;-)

    Jag är heller inte så rosa...men upptäckte för några år sedan att jag passar väldans bra i rosa...hmmm....men det blir inte så mycket rosa kläder ändå ;)

    SvaraRadera
  2. Grattis på föelsedagen (i efterskott)! Kakan ser god ut, tycker det låter som en bra lösning även om det inte var i din färg ;)

    Och tack för kommentaren om lilla Doris! har lite svårt att hinna till datorn nu för tiden. konstigt hur det kan bli ibland... Men jag hoppas få gå på stickcafé i höst! I alla fall ibland :P

    SvaraRadera
  3. Grattis! Gott med kaka, hur rosa den än är. ;)
    Har blivit liiite mer rosa med åren. Men bara vissa nyanser och bara litegrann. ;)

    SvaraRadera
  4. Lite kul att livet blir som i en film ibland =)
    GRATTIS i efterskott!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails