söndag 6 juni 2010

Blå band med flera fynd.

Nu är jag hemma efter värmlandsturen. Helgens viktigaste var förstås att träffa min brorsdotter, vilket jag gjort idag. Jag tänkte inte visa henne här, så ni får helt enkelt tro mig när jag säger att hon är det finaste jag har sett! :)

Dessutom gjorde jag några loppisfynd igår. Jag passade på att bekanta mig lite med nya kameran genom att fotografera dem i mina föräldrars trädgård. Bland annat köpte jag två påsar med blå band. Sammanlagt var det 18 meter i olika kvaliteter och mönster.

Varje rulle innehåller i runda slängar tre meter. Jag trodde först att det viggmönstrade var resår, men det stämde inte, visade det sig. Banden med rutor är i bomull, de andra i syntet.
En ljuslykta, som nog kanske får vara på balkongen, hittade jag också.
Och sist, men inte minst fem ryska dockor (ser ni alla?) som ska få nya liv. De två största ska nog få bli såna här och de minsta tre har jag andra planer för.
Dockorna stod och väntade på mig vid kassan, mycket passande eftersom jag gått och smågrämt mig i några dagar över att jag lämnade kvar en liknande docka på en annan loppis i förra veckan. Uppenbarligen tog jag rätt beslut i alla fall, för nu fick jag färggladare, finare dockor till priset av 15 kronor istället för 40. :)

3 kommentarer:

  1. Vilka fynd, min stil alltihop! Så jag blir lite avis... lampan var ju jättesnygg oxå, o banden är verkligen fynd. Villken bra helg du har haft!

    SvaraRadera
  2. Ja, det var en fin helg och jag är mer än nöjd med fynden. :)

    SvaraRadera
  3. Roligt att få kika in hos dig!
    /Malin

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails