lördag 8 maj 2010

Gårdsloppis!

Idag har det varit gårdsloppis i en av stadsdelarna i min stad. Det är en gammal stadsdel med många fina hus och mysiga innergårdar, så en del av nöjet är att få gå in i folks trädgårdar och glo helt legitimt. :) Att fyndpotentialen sen är hög gör ju inte saken sämre!
På förra årets loppis spenderade jag flera timmar där och hittade massvis med bra saker. I år krockade loppisen med slöjdklubben och därför hade jag bara knappt hälften så mycket tid till mitt förfogande. Några fynd hann jag dock med att göra:

En virkad plastmatta och ett par fina gröna ballerinaskor.
En plåtburk från danska Ira.
En söt blommig tillbringare i porslin.
Jag köpte även en brun t-shirt med peacemärke på, som jag i skrivande stund inser att jag glömt fotografera. Totalt spenderade jag 145 kronor. Dessutom hann jag hitta ett par blå blomkrukor, som en jobbarkompis bett mig hålla utkik efter. Ganska effektivt fyndat om jag får säga det själv. :)

5 kommentarer:

  1. Mycket bra fyndat tycker jag också! Det finns inget som e så kul som att fynda på loppisar (efter alla stångande/hetlevrade människor har skingrat sig lite)! Mattan var verkligen speciell och fin. Kul!

    SvaraRadera
  2. Massor av fint! Jag har en lika IRA-burk, den brukar vi förvara smörgåsrån i.

    SvaraRadera
  3. Mkt fint och effektivt fyndat! Härligt klara färger på tillbringaren. Och tackar särskilt för att du lyckades fynda å mina vägnar också :)
    /jobbarkompisen

    SvaraRadera
  4. Oh bra fyndat! Jättefina skor, och plåtburksfantasten i mig blev riktigt avis på den fina burken ;)

    SvaraRadera
  5. ja det va inte dåliga fynd!!! plast mattan har jag en liknande av.. som min mamma virkade nångång på 60 talet...tillbringaren va ju så himla söt o burken oxå..

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails