söndag 6 december 2009

Boktips!

 
Jag gjorde ju en hel del bokfynd i London förra helgen. En av de böcker jag köpte var Yarn Bombing av Mandy Moore och Leanne Prain.
   

  
Boken handlar förstås om stick- och virkgraffiti och innehåller, förutom inspirerande bilder i mängd, intervjuer med bl a Knitta och svenska Masquerade, tips om allt från hur man bildar sin egen "crew" eller hur man bär sig åt om alstert är för stort eller litet för det objekt man tänkt fästa det på, till vad man gör om man åker fast när man applicerar sina graffitiverk. Dessutom finns det flera mönster på exempelvis värmande plagg och redskapsväska att ha med sig när man är ute och "taggar".
  

 

  
 
 
  
 

 
Alla bilder är fotograferade ur boken. Jag har inte hunnit läsa hela än, men jag har bläddrat en del och läst stycken här och där. Jag blir glad och inspirerad av den och rekommenderar er att sätta upp den på önskelistorna genast!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails